thisisiit

Alla inlägg den 23 februari 2011

Av Amanda Löfgren - 23 februari 2011 23:56

Tjenare, bloggen !   


Har du några tvångstankar?

vet du vad det är?

om inte så ska ja förklara mitt fall eller hur mina tvångstankar kan se ut ibland !

-

Men det kan vara bra några enkla saker, som t.ex om jag ska skriva nåt. Och vill att de ska vara klart innan börja skriva. Att man bestämmer ett ämne, hur man ska skriva det eller sådana saker. Och om det kommer ut fel, eller skrivit fel. Så får jag en raktion, som ja kanske märkte för nåt år sedan eller nåt. Det är de att, om ja ska skriva om nåt ja har tänkt på massor med gånger och ska skriva ner det för att dela med mej det till folket eller se om andra har samma problem och kanske behöver snacka med någon eller fråga, eller bar fråga nån fråga om saken.

Men det kan vara så att det känns inte som jag gör nåt eller så, men att en nerv i armen eller nåt bara slår till mej i huvudet eller på nåt annat ställe. Och jag kan slå 3-4 gånger tills de går över. Sen är det bar att börja skriva om igen, om det man skulle börja skriva om.  Sen så kan de oxå vara att om man gör något, och känner att man måste göra om det eller har en ångest känsla och tror något kommer hända. Som jag har haft svårt att tro på vissa saker, kanske inte beror på tvångstankar men, det känns som det är mitt fel. " Men ändå så vet ja att ja har inte gjort nåt fel. "

Men om man tror att man har en tvångstanka om något, testa dej fram. Gör den saken om och om igen och se om det är tvångstankar. Och om det är de, så försök varje gång att undervika att göra det om och om igen. För då kommer du må bättre och tro på dej mera.

Jag kämpar oxå med mina små tvångstankar, men man ska aldrig ge upp bara för man har problem, eller är lite speciell.


Kram på er alla.


/ amanda

Presentation


Mitt liv och foto blogg!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Besöksstatistik

Omröstning

vad är mitt favorit intresse?
 Datorn
 Sjunga
 Vänner
 Stan
 Fota
 Laga mat
 tv:n
 Bara vara

Länkar

Kategorier

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

blogg vänner

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards